RegioTrans – Transport feroviar particular

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 12 votes)
12 comentarii »
Share
regiotrans RegioTrans   Transport feroviar particularSe implinesc doi ani de cand fac naveta Bucuresti (facultate) – Ploiesti (acasa), din care unul m-am deplasat numai si numai cu ajutorul CFR. Din cauza unor defectiuni la masina, acum ceva vreme a trebuit sa merg cu trenul, lucru de care nu eram prea incantat, gandindu-ma numai la aglomeratie, imbulzeala, etc.
In timp ce mergeam spre casa de bilete am auzit un anunt care spunea ca un tren “particular” a intrat in gara si urmeaza sa plece spre Ploiesti. Din curiozitate, m-am dus spre tren si am zis sa-l incerc, macar o data. Si bine am facut!

RegioTrans are mai multe trenuri, cu rute interne (mai mult in provincie), formate din cate doua vagoane, foarte bine intretinute, curate si comode.

Site-ul companiei este www.regiotrans.ro, iar acolo gasiti o lista completa cu rutele si mersul trenurilor. Momentan sunt putine trenuri care vin in Bucuresti, de unde si numele, RegioTrans, dar chiar si asa, eu am gasit calea cu care ma duc la mare / munte in lipsa masinii.

Deci, daca vreti sa scapati de aglomeratie, cocalari, stres, mizerie si conditii mizerabile, va recomand cu caldura aceste trenuri!

12 comentarii

  1. Andu - 19 06 2009, 11:42

    excelenta recomandare de sezon :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu
  2. joe - 19 06 2009, 12:36

    Adica asta e alternativa la CFR? Mi-ar placea sa nu mai existe CFR.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
    Răspunde la acest comentariu
    • popescu ioana - 29 07 2009, 09:29

      adica?sa mearga banii la fosta mafie cfr decat la staul roman?Base ,cica are banii de acolo,si, fi linistit ,regiotransul primeste subventii de la statul roman…Cine imparte parte-s face

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
      Răspunde la acest comentariu
      • Dr2005 - 31 07 2009, 04:38

        Pai primeste, ca si CFR Calatori, Regional S.R.L. si Servtrans Invest (ceilalti operatori de transport feroviar de calatori) – de altfel aici e de vina legislatia. Ca sa circuli pe calea ferata platesti o Taxa de Utilizare a Infrastucturii (TUI) de 9 RON/tren/km pt. tren de calatori si 14 RON/tren/km pentru marfa, indiferent de lungimea si tonajul trenului. Practic, la calatori, legea avantajeaza clar CFR Calatori, singurul operator cu suficient material rulant sa poata face trenuri lungi (si prost repartizate dpdv al orarului, dar asta-i alta mancare de peste). Apoi vine Regiotransul cu un mic automotor de 50t, cu 2 vagoane… si plateste acelasi TUI pe care-l plateste CFR-ul la rapidu’ de mangalia cu locomotiva de 120 t (“goala”, adica fara aer si fara nisip… plina e mai grea) si 15 vagoane. Bine… si CFR are automotoare, chiar mai mici si tot 9 RON/km plateste. Aici intervine statul, care acopera mare parte din acest TUI (teoretic, ca CFR Infra, proprietarul cailor ferate de stat primeste bani cu taraita – vezi halul in care a ajuns infrastrcutura noastra – restul ajung la “mafie” si alti tovarasi de-ai ei). E oarecum corect, transportul public e un serviciu social si puternic subventionat si in alte tari (bine… ca acolo au realizat ca e mai eficient economic sa ai 50 de personale cu multi calatori care platesc putin, decat un IC cu cativa calatori pe care ii storci de bani, astfel ca subventia merge mai mult in investitii majore decat in intretinerea parcului rulant + salarii (care se acopera din incasari) e alta mancare de peste). Insa… sa fim seriosi, CFR Calatori pe deoparte are pierderi de sute de mii de RON pe zi/sectie, pe de alta primeste tone de subventii pentru “modernizari” de vagoane si locomotive, insa calatorul de rand nu vede nicio diferenta in favoarea lui: numarul de trenuri si de vagoane din ele scade (desi reviziile dau pe afara), legaturile se pierd la 5-10 minute (doar trebuie si maxi-taxi-urile sa traiasca, nu?), intarzierile sunt de zeci, chiar sute de minute, iar confortul calatorilor… de la Bucuresti la Satu Mare tot cu vagon 20-57 produs in 1969 si nemodernizat de atunci (cu celebrele banchete cu burete invelite in musama de plastic lipicioasa si 8 locuri in compartiment) mergi… si asta la rang de Accelerat, in vreme ce personalul de dimineata (ora 4 AM) Craiova-Sibiu e facut cu vagoane 20-55 (cu 6 locuri INDIVIDUALE in compartiment) si la clasa 1 cu vagon 19-54 cu aer conditionat, ca n-are revizia ce face cu ele. Cred ca putem vorbi de proasta gestiune la CFR Calatori. Pe cand la Regiotrans, de bine de rau, sunt legaturi intre trenurile lor (la cat mai multe!), care trenuri sunt si corect raportate la fluxurile de calatori (nu ca la CFR 4 etajate (!) pentru 40 de calatori – vezi personalul de noapte Brasov – Sibiu si automotor de 120 de locuri pe Bucuresti-Pitesti pentru 200 de calatori). Nu incerc sa le iau apararea celor de la Regiotrans (sincer, in vreo 2 ani o sa aspir la un post in CFR prin natura specializarii pe care o s-o am, ramane problema de a-mi gasi pile care sa-mi asigure postul dorit), insa, chiar daca as vorbi din punctul de vedere al calatorului de rand (care nu stie ce motor are locomotiva, ce presiune are aerul din conducta principala si ce dimensiuni are roata cu bandaj nou), tot as fi multumit de serviciile lor. Motivul e simplu: stiu sa isi trateze clientii, astfel ca unele scapari (gen varsta materialului rulant… avem de-a face cu automotoare din anii ’60 – ’70, dar nu par asa vechi, asa-i?) pot fi trecute cu vederea chiar cand vine controlorul (ca nash se cheama la CFR) si iti elibereaza biletul fara sa uite sa iti doreasca ,,Drum bun” sau ,,O zi buna” si vorbindu-ti numai cu ,,Dumneavoastra”. La capitolul asta, CFR ar trebui sa ia lectii de la ei.

        Sper ca nu v-am plictisit :)

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +1 (from 1 vote)
      • alex - 22 07 2011, 14:27

        toate firmele de transport feroviar de calatori (din UE) incepand cu al 2-lea an de activitate, primesc subventii din partea statului.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Adrian Panghe - 19 06 2009, 13:56

    f interesant. prin alte tari stiu ca exista in general mai multe companii care ofera trnsposturi pe caile ferate dar la noi nu auzise de asa ceva.
    asta ar trebui sa fie un lucru bun pt ca in general companiile private au o alta abordare in ceea ce priveste grija pentru clienti, si in plus CFR-ului nu-i strica putina concurenta. Sper sa se dezvolta acest RegioTrans si chiar sa apara si alte firme asemanatoare.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu
  4. mara - 23 06 2009, 08:39

    eu merg de un an la constanta (bv-ct / ct-bv) cu ei,sunt foarte multumita, au servicii bune la preturi asemanatoare cfr, poate chiar mai mici.m-a mirat ca nu au scumpit deloc biletul intr-un an (45.5 lei de la bv la mare).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu
  5. Dr2005 - 27 06 2009, 20:03

    Tarifele sunt aceleasi cu cele ale CFR Calatori, legea ii obliga sa le mentina la aceasta valoare (nu cumva sa le vanda mai ieftin sa nu mai aiba nasii de la CFR din ce trai).

    Trenul Brasov – Bucuresti – Constanta mai are si o ramura Brasov – Iasi, care se detaseaza (respectiv ataseaza) la Ploiesti Vest. Pe langa aceste 2 trnuri, RegioTrans opereaza pe mai multe linii secundare din zona Brasovului, Sibiului, Tarnaveniului si din Banat.

    Ca fapt divers, RegioTrans e primul operator de transport feroviar din Romania care are autorizatie pentru trenuri in sistem push-pull (in afara se practica pe larg sistemul), astfel ca locomotiva nu mai trebuie schimbata la rebrusari (precum in Bucuresti Nord), putand fi condusa dintr-un post de conducere aflat in vagonul din celalalt capat al trenului.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu
  6. ALEX - 27 07 2011, 12:16

    Am circulat cu un astfel de tren pe ruta Iasi – Brasov.Nu are aer conditionat , vagoanele sunt vechi ,carpite de nici nu am crezut ca n-or sa sara de pe linie . Ne-a hurducait tot drumul.A fost o experienta trista.N-am sa o mai repet niciodata.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu
  7. Laura - 03 11 2012, 18:58

    Sunt foarte multumita de prestatia Regiotrans : preturi rezonabile , punctualitate ,pacat ca sunt putine . Me-am dori mai multe si mai ales catre Bucuresti, Craiova-Bucuresti .O firma serioasa si de cuvant ,felicitari regiotrans !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    Răspunde la acest comentariu

Mentiuni pe Twitter

Nu exista mentiuni pentru acest post.

Răspunde